Urmaţi paşii conform descrierii de mai jos:
- Identificare
- Check-in
- Schimbaţi locul
- Imprimaţi cartea de îmbarcare
PASUL 1: Identificare
In vederea efectuării formalităţilor de check-in online, introduceţi numărul*** biletului electronic compus din 13 cifre sau codul rezervării, alegeţi data zborului şi aeroportul de plecare .
*** numărul biletului electronic este o serie de 13 cifremenţionată pe documentul de confirmare a biletului electronic (ex.2811234567891).
PASUL 2: Check-in
Vor fi afişate toate informaţiile despre zborul dumneavoastră: dată, ora de decolare, numărul zborului, aeroportul de plecare, aeroportul de sosire, clasa de servicii şi codul companiei aeriene operatoare (în cazul în care aceasta diferă de compania înscrisă pe biletul dumneavoastră).
Notă: Dacă itinerariul dumneavoastră include şi un zbor de conexiune, vor fi afişate şi informaţiile referitoare la acesta. Puteţi efectua formalităţile de check-in pentru ambele zboruri, pentru care se va emite o singură carte de îmbarcare.
În mod similar, dacă zborul de întoarcere este programat într-un interval de maxim 24 de ore de la data începerii călătoriei, puteţi efectua formalităţile de check-in şi pentru respectivul zbor.
- Selectaţi pasagerul/pasagerii pentru care doriţi să efectuaţi formalităţile de check-in
Va fi afişată o listă cu toţi pasagerii înregistraţi în rezervarea dumneavoastră pentru care doriţi efectuarea formalităţilor de check-in. Vă rugăm selectaţi pasagerul/pasagerii pentru care doriţi să efectuaţi formalităţile de check-in. Dacă doriţi să mai adăugaţi un pasager în listă, cu o altă rezervare, apăsaţi butonul „Adaugă un pasager” şi introduceţi datele de identificare solicitate.
Puteţi efectua formalităţile de check-in pentru pasagerii listaţi (maxim 9) în acelaşi timp. Toate informaţiile despre pasagerul nou introdus vor fi afişate.
Pentru anumite destinaţiiva fi necesară introducerea unor informaţii suplimentare, solicitate de către autorităţile locale.
Aceste informaţii sunt denumite generic A.P.I.S.(Advance Passenger Information System) în acest ecran sunt solicitate date cu caracter personal a căror confidenţialitate este garantantă de legislaţia internă şi internaţională în vigoare. Dacă aceste informaţii sunt incomplete sau completate greşit, nu veţi putea imprima cartea de îmbarcare, ci doar confirmarea înregistrării în baza căreia veţi primi cartea de îmbarcare la aeroport, la ghişeul de check-in destinat zborului dumneavoastră.
De asemenea, este necesară confirmarea faptului că fiecare pasager se află în posesia tuturor documentelor de identitate şi călătorie specifice ţării de destinaţie (paşaport, viză, etc) şi că a luat la cunoştinţă despre informaţiile privind bunurile interzise la transport (în bagajul de cală sau în bagajul de mână).
- Selectati sexul şi confirmaţi faptul că pasagerul are vârsta de peste 12 ani împliniţi / sub 12 ani
- Completaţi seria cardului de călător frecvent.
După completarea informaţiilor din acest pas, formalităţile dumneavoastră au fost efectuate cu succes.
PASUL 3: Schimbaţi locul
În mod automatvă este alocat un număr aferent locului dumneavoastră în avion. Vă puteţi alege un alt loc prin simpla apăsare a butonului „Modifică locul”. Puteţi, de asemenea să modificaţi şi locurile pasagerilor pentru care aţi efectuat formalităţile de check-in, din pasul anterior.
Locurile disponibile sunt afişate pe harta locurilor din avion.
Notă: Atunci când alegeţi un loc anume, există posibilitatea ca acel loc să nu fie disponibil. Unele locuri pot fi rezervate deja de către alţi pasageri.
De asemenea, Compania rezervă un anumit număr de locuri pentru pasagerii cu cerinţe speciale precum familiile cu copii sau pasageri cu dizabilităţi.
Atenţie: Puteţi modifica locul o singură dată.
După emiterea cărţii de îmbarcare nu veţi mai putea modifica locul din avion.
Compania TAROM vă informează că în cazul schimbării tipului de aeronavă, există posibilitatea ca locul dumneavoastră din avion să fie modificat.În acest caz, veţi primi cartea de îmbarcare cu noul loc la poarta de îmbarcare.
PASUL 4: Imprimaţi cartea de îmbarcare
Documentul imprimat reprezintă cartea dumneavoastră de îmbarcare şi este necesar să o aveţi asupra dumneavoastră atunci când sosiţi la aeroport.
Notă:
- Este obligatorie imprimarea cărţii de îmbarcare în 2 exemplare.
- Nu uitaţi să aveţi acest document cu dumneavoastră atunci când sosiţi la aeroport. Reprezentanţii poliţiei de frontieră pot solicita, în plus faţă de cartea de îmbarcare şi acest document
În cazul în care întâmpinaţi dificultăţi în imprimarea cărţii de îmbarcare, formalităţile de check-in efectuate rămân valabile. În acest caz, puteţi ridica respectiva carte de îmbarcare de la ghişeul de check-in destinat zborului dumneavoastră din aeroport, înainte de ora de închidere a formalităţilor de check-in.
Predarea bagajelor de cală la aeroport
Dacă aveţi bagaj pentru cală, trebuie să vă prezentaţi la ghişeul TAROM „Baggage Drop-Off” din aeroport. În majoritatea aeroporturilor, puteţi preda bagajele începând cu maximum 2 ore şi cu minimun 45 de minute înainte de ora de decolare.
Dacă nu aveţi bagaj pentru cală, puteţi să mergeţi direct către poarta de îmbarcare, respectând însă timpul limită, înscris pe cartea dumneavoastră de îmbarcare. La aeroport verificaţi poarta alocată pentru îmbarcarea zborului dumneavoastră. Procedura de control a documemntelor efectuate de către autorităţile de frontieră poate să dureze mai mult, prin urmare asiguraţi-vă că aveţi suficient timp pentru îndeplinirea acestora, înainte de ora limită de îmbarcare.
Întâmpinaţi probleme în efectuarea formalităţilor de înregistare online?
Dacă nu puteţi efectua formalităţile de înregistrare online, acestea vor fi efectuate la aeroport. La ghişeu este necesar să prezentaţi itinerariul, cardul de călător frecvent şi paşaportuldumneavoastră şi noi ne vom ocupa de efectuarea tuturor formalităţilor necesare.
Dacă veţi călători în clasa Business sau dacă sunteţi posesorul unui card Elite sau ElitePlus, veţi putea efectua formalităţile de înregistrare la ghişeul desemnat special din incinta aeroportului.
Pentru orice problemă întâmpinată pe parcursul procesului de efectuare a formalităţilor de check-in, vărugăm completaţi formularul. Biroul de asistenţă este disponibil astfel: Luni – Sâmbătă 10:00-18:00, ora locală a României.
Anularea înregistrării făcută pentru mobile check-in
Dacă doriți să anulați înregistrarea dumneavoastră,vă rugăm să completați formularul sau să utilizați funcția de anulare a înregistrării, accesând secțiunea check-in online. În cazul în care nu contactați compania aeriană vor putea fi aplicate penalizări în funcție de tariful biletului dumneavoastră.