REZERVAREA
Vă informăm că începând cu data de 02 Septembrie 2024 serviciul WCHR este indisponibil pe zborurile către și dinspre Frankfurt. Vă rugăm să solicitați serviciul WCHS în locul serviciului WCHR.
Dorim să vă oferim cele mai bune servicii și să facem fiecare călătorie sigură și confortabilă. Prin urmare, dacă aveți nevoie de atenție specială sau să utilizați echipamente medicale la bordul aeronavelor noastre sau când capacitatea dumneavoastră de a călători este diminuată, vă rugăm să ne contactați și să ne spuneți tipul de asistență de care aveți nevoie.
Vă rugăm să ne informați cu cel puțin 48 de ore înainte de zbor cu privire la tipul de suport care vi se potrivește, pentru a avea timp să procesăm solicitarea dumneavoastră.
Animalele de companie nu sunt permise în cabina de pasageri dacă pasagerul a solicitat un scaun cu rotile (indiferent de tipul de scaun cu rotile solicitat).
Pentru a solicita asistență specială vă rugăm să completați documentul alăturat – Fișă de informații pentru pasagerii care necesită asistență specială. Dacă aveți nevoie de ajutor la completarea acestui formular, vă rugăm să ne contactați la Call Center sau în orice agenție TAROM.
După completarea acestui document, vă rugăm să ne contactați la orice Agenție TAROM sau Call Center, cu min 48 ore înainte de zbor.
Puteți obține formularul și de la Call Center, agențiile TAROM sau agenții de turism.
>> Formular informații medicale / Fișă de informații pentru pasagerii care necesită asistență specială.
După ce vă rezervați zborul, puteți solicita asistență contactând:
- Orice agenție TAROM,
- Call Center TAROM, sau
- Agentul dumneavostră de turism.
In calitate de membru al Alianței SkyTeam, unele dintre zborurile noastre ar putea fi operate de unul dintre partenerii noștri. Atunci când e cazul, politica aplicabilă va fi cea a operatorului aerian și, astfel, este posibil ca cererea dumneavoastră să nu fie confirmată. Vă vom anunța cu privire la aceste aspecte, la momentul solicitării.
Dacă călătoria dumneavoastră implică un al doilea zbor, vă sfătuim să aveți in vedere un timp de conexiune de minim 1 oră și 30 de minute între zboruri, atunci când rezervați călătoria.
Pentru confortul și siguranța dumneavoastră, trebuie să luăm în considerare mai mulți factori, înainte de a vă putea confirma solicitarea de asistență, cum ar fi:
- Starea dumneavoastră generală de sănătate și tipul de dizabilitate,
- Tipul de ajutor solicitat,
- Transportatorii aerieni implicați și limitările pentru fiecare tip de aeronavă.
Dacă aveți nevoie de oxigen, nu este permis să folosiți propriile butelii de oxigen. Acest serviciu este oferit de TAROM și taxat separat.
Dacă transportați seringi pline sau goale pentru uz personal, vă recomandăm obținerea unui certificat medical. Acest lucru vă va facilita trecerea prin controalele de securitate din aeroporturi.
Vă rugăm să țineți cont de faptul că atât la aeroportul de plecare, cât și la destinația dumneavoastră finală, orice serviciu special de asistență poate implica costuri suplimentare. Aceste costuri se referă la accesul ambulanțelor de la/către aeronave și accesul în zonele restricționate. Dacă aveți nevoie de astfel de servicii, vă rugăm să vă asigurați că efectuați toate aranjamentele necesare cu suficient timp în avans, inclusiv orice plăți suplimentare (dacă e necesar), deoarece acordarea tuturor autorizațiilor poate dura până la câteva zile.
AUTORIZAREA MEDICALĂ
Autorizarea medicală este acordată de către Unitatea Medicală TAROM, în unul din următoarele cazuri:
- Călătoriți cu o targă sau un incubator,
- Aveți nevoie de oxigen,
- Aveți o boală contagioasă.
Autorizarea medicală acordată de Unitatea Medicală TAROM este necesară și dacă vă încadrați într-una dintre următoarele categorii:
- Afecțiuni cardiovasculare sau alte afecțiuni circulatorii,
- Afecțiuni hematologice,
- Afecțiuni respiratorii,
- Afecțiuni ale sistemului nervos central,
- Afecțiuni gastrointestinale,
- Afecțiuni ORL (urechi, nas și gât),
- Boli psihice,
- Afecțiuni oculare (răni și/sau intervenții chirurgicale),
- Sarcină,
- Nou-născuți,
- După terapia cu radionuclizi,
- Chimioterapie,
- Chirurgie ortopedică și gips,
- Boli transmisibile,
- Chirurgie Plastică,
- Boli terminale.
În cazul în care vă incadrati într-unul dintre cazurile de mai sus, pentru propria dumneavoastră siguranță, veți avea nevoie de o autorizare medicală, înainte de a vă începe călătoria.
Vă rugăm să trimiteți cererea de autorizare medicală la momentul rezervării dar nu mai târziu de 48 de ore înainte de plecare.Vă rugăm să contactați orice agentie TAROM, Call Center TAROM sau agentul dumneavoastră de turism pentru mai multe detalii.
Chiar dacă vi s-a acordat o autorizare medicală, este posibil să vi se solicite totuși să fiți însoțit(ă) de o altă persoană. Pentru detalii, vă rugăm să verificați aici.
DIZABILITĂȚI/ MOBILITATE REDUSĂ
Vă informăm că începând cu data de 02 Septembrie 2024 serviciul WCHR este indisponibil pe zborurile către și dinspre Frankfurt. Vă rugăm să solicitați serviciul WCHS în locul serviciului WCHR.
Dacă mobilitatea dvs. este redusă ca urmare a unei dizabilități temporare sau permanente, motorie, vizuală, auditivă sau mintală sau din cauza vârstei sau a bolii dvs., TAROM se angajează să vă asiste pe toată durata călătoriei pentru a vă efectua călătoria cât mai confortabil posibil.
Dacă aveți nevoie de asistență la aeroport sau în cabina aeronavei (pentru autorizația medicală, verificați aici), vă rugăm să transmiteți solicitarea oricărei agenții TAROM sau agentului dumneavoastră de turism, de preferință în momentul rezervării dar nu mai tarziu de 48 de ore înainte de plecare. Dacă ați efectuat rezervarea online, vă rugăm să contactati TAROM Call Center dar nu mai târziu de 48 de ore înainte de plecare.
Pentru siguranța pasagerilor cu dizabilități sau cu mobilitate redusă, este posibil să vi se solicite prezența unui însoțitor cu rolul specific de a vă asista în caz de urgență sau cu nevoile de bază (folosirea toaletelor aeronavei, hrănire sau medicație, etc.).
Un însoțitor este necesar numai în următoarele cazuri:
- Dacă pasagerul are o dizabilitate mintală gravă care îl împiedică să înțeleagă și să aplice instrucțiunile de siguranță.
- Dacă pasagerul este orb și surd, acest lucru împiedicând posibilitatea comunicării cu echipajul.
- Dacă pasagerul are nevoie de îngrijiri speciale sau de asistență medicală în timpul zborului.
- Dacă din cauza unei dizabilități pasagerul nu poate să se hrănească sau să folosească toaleta aeronavei în mod independent.
- Dacă pasagerul nu este capabil fizic să participe la evacuarea unei aeronave.
Însoțitorul trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:
- Trebuie să aibă peste 18 ani.
- Trebuie să fie apt fizic și mintal.
- Nu trebuie să aibă în grijă o altă persoană (de exemplu un copil, un sugar sau o altă persoană cu mobilitate redusă).
Toate aeronavele noastre sunt echipate cu scaune cu cotiere mobile. Cu toate acestea, există un număr limitat de locuri dedicate persoanelor cu mobilitate redusă. Vă rugăm să verificați disponibilitatea unor astfel de locuri atunci când efectuați rezervarea.
Pentru siguranța dumneavoastră, nu puteți călători pe un rând cu ieșiri de urgență sau pe un rând situat imediat în fața și în spatele unui rând cu ieșiri de urgență.
Din motive de siguranță, numărul pasagerilor imobilizaţi complet (WCHC) şi al celor care călătoresc pe targă este limitat, în funcție de tipul de aeronavă, după cum se indică în tabelul de mai jos:
Tipul aeronavei | Număr maxim | |
---|---|---|
(WCHC) | (STCR) | |
ATR72 | Nu e disponibil | Nu e disponibil |
Boeing 737-700 | 2 | 1 |
Boeing 737-800 | 2 | 1 (numai pentru YR-BGL/M) |
Airbus A318 | 2 | 1 |
Dacă solicitați un serviciu de scaun cu rotile pentru cabină și călătoriți singur(ă), trebuie să vă puteți ocupa de propriile necesități în toaleta aeronavei și pe scaun (de exemplu: hrănire, medicație sau deplasarea de la locul dvs. la toaleta aeronavei). Dacă nu puteți face acest lucru, trebuie să fiți însoțit de o altă persoană cu vârsta de minim 18 ani, capabilă să vă ofere asistența necesară.
Vă rugăm să rețineți că aeronavele noastre nu sunt echipate cu scaun cu rotile la bord.
Tabelul de mai jos prezintă alocarea locurilor pentru pasagerii cu mobilitate redusă, în funcție de tipul de aeronavă, valabilă pentru toate configurațiile cabinei de pasageri.
Tipul aeronavei | Configurația cabinei | Alocarea locurilor | Cotiere mobile | Rând ieșire de urgență |
---|---|---|---|---|
Boeing 737-700 | Toate | Orice scaun la geam, cu excepția rândurilor 9-11 | Locuri 6-8D și 12-21D | Rândul 10 |
Boeing 737-800 (valid pentru YR-BGJ/K) |
Toate | Orice scaun la geam, cu excepția rândurilor 14-17 | Rândurile 3-13 și 18-30 | Rândurile 15-16 |
Boeing 737-800 (valid pentru YR-BGL/M) |
Toate | Orice scaun la geam, cu excepția rândurilor 11-15 | Rândurile 6-10 și 16-27 | Rândurile 12-14 |
ATR 72-500 | Toate | Orice scaun la geam, cu excepția rândurilor 1-2 | Locurile 2-4 BC și 15-17 BC | Rândul 1 |
ATR 72-600 | Toate | Orice scaun la geam, cu excepția rândurilor 1-2 | Locurile 2-18CD | Rândul 1 |
Airbus A318 | Toate | Orice scaun la geam, cu excepția rândurilor 8-10 | Locurile 2-8CD și 10-17CD | Rândul 9 |
GRAVIDE
Dacă sunteți însărcinată, există mai multe restricții care se pot aplica, în funcție de vârsta sarcinii. Prin urmare, pentru propria dumneavoastră siguranță, dacă sunteți însărcinată, vă rugăm să contactați orice agenție TAROM, TAROM Call Center sau agentul dumneavostră de turism și indicați:
- Vârsta sarcinii
- Dacă intenționați să călătoriți singură cu un copil
- Daca aveți o sarcină multiplă.