Despre expedierea coletelor
Aflaţi aici detalii despre serviciile cargo oferite de TAROM şi condiţii de furnizare ale acestora.
a. Destinaţii
Pentru a afla către ce destinaţii puteti expedia mărfuri utilizand cursele regulate TAROM, contactaţi Biroul Marketing şi Vânzări Interne, secţiunea ,,Telefoane utile’’.
b. Cum ambalez coletele
Pentru acceptarea la transport, coletele trebuie să îndeplinească mai multe cerinţe, dintre care enumerăm următoarele:
- trebuie inscripţionate cu expeditor şi destinatar (nume, adrese şi numere de telefon);
- ambalajul exterior trebuie să fie suficient de solid pentru a suporta manipulările uzuale în cazul transportului aerian;
- în funcţie de natura mărfurilor, se acceptă ambalaje de carton, lemn, metal şi pânză, iar în cazul efectelor personale se pot accepta şi genţi sau valize.
În cazul ambalajelor de lemn, acestea trebuie să respecte normele fitosanitare (trebuie să fie inscripţionate de către organele abilitate sau însoţite de certificat fitosanitar). Pentru evitarea deteriorărilor în interiorul coletelor, bunurile ce urmează a fi transportate se vor ambala cât mai compact, astfel încât să nu rămână spaţii goale în interiorul coletului, evitându-se astfel şi costuri suplimentare datorate volumului.
c. Dimensiunile coletelor
În cazul în care doriţi să trimiteţi un colet,dar nu ştiţi sigur că dimensiunile acestuia sunt acceptate, puteţi verifica acest lucru folosind formularul de aici.
d. Cât durează transportul
În funcţie de destinaţia finală, timpul total de transport de la momentul predării coletelor până la momentul ajungerii la aeroportul de destinaţie poate fi de circa 24 ore pentru destinaţiile unde TAROM operează zboruri directe. Pentru destinaţiile operate în colaborare cu companiile partenere, timpul total de transport va varia în funcţie de programul de operare al acestora. Pentru zborurile către destinaţii în Romania, timpul total de transport poate fi de 3-4 ore.
e. Unde se predau coletele
Predarea coletelor se va face la Terminalul Cargo TAROM din incinta Aeroportului International Henri Coandă Bucureşti, pentru toate destinaţiile (interne şi externe). Puteţi viziona pe harta de mai jos cum puteţi ajunge la Terminalul Cargo TAROM.
Pentru expedierea coletelor dinspre alte aeroporturi, consultaţi lista de agenţi cargo.
f. Program de lucru cu publicul
Vă stăm la dispoziţie zilnic între orele 07.30 – 18.30, inclusiv sâmbăta şi duminica. În cazul mărfurilor pentru care sunt necesare formalităţi vamale, vă rugăm să aveţi în vedere programul de lucru cu publicul al Biroului Vamal Otopeni: luni – vineri, între orele 08.30 – 14.30. Mărfurile care nu necesită formalităţi vamale, dar sunt insotite de un contract de transport aerian (AWB) si pentru care s-au facut rezervarile necesare, pot fi predate în vederea expedierii cel mai târziu cu trei ore înainte de ora de decolare.
g. Cum efectuez plata
Tarifele de transport aerian se aplică la greutatea taxabilă, aceasta fiind definită ca valoarea mai mare dintre greutatea brută şi greutatea volumetrică (se înmultesc cele trei dimensiuni in centimetri ale coletului, rezultatul împărţindu-se la 6000). Plata serviciitor de transport şi a taxelor aferente se poate face în numerar şi prin card la Casieria Cargo TAROM, dar şi prin ordin de plată. Moneda de plată poate fi RON, EUR sau USD, utilizându-se cursul de schimb valutar al BNR din ziua emiterii documentului de transport (AWB).
h. Ce acte trebuie să prezint la ridicarea documentelor însoţitoare (AWB plus alte eventuale documente)?
Persoanele fizice trebuie să prezinte carte de identitate, paşaport si procură legalizată (în cazul unei persoane împuternicite de către destinatarul menţionat in AWB). Persoanele juridice trebuie să prezinte, in plus, delegaţie sau împuternicire semnată şi ştampilată din partea firmei destinatare (menţionate in AWB).