1.Dacă bagajul este deteriorat, predat cu întârziere sau pierdut, pasagerul trebuie să facă cât mai curând posibil reclamație în scris către transportator.
În cazul deteriorării unui bagaj înregistrat, pasagerul trebuie să facă reclamația în termen de șapte zile de la data când bagajul a fost pus la dispoziția sa.
În caz de întârziere a bagajului înregistrat, pasagerul trebuie să facă reclamația în termen de douăzeci și una de zile de la data când bagajul a fost pus la dispoziția sa.
În caz de pierdere a bagajului înregistrat, pasagerul trebuie să facă reclamația în termen de douăzeci și una de zile da la data la care bagajul este considerat pierdut.
Reclamaţia va fi formulată în scris şi remisă sau expediată în termenele de mai sus.
2.În cazul survenirii unor incidente care îndreptățesc pasagerul la plata unor despăgubiri sau compensații, în afara celor referitoare la bagaje, reclamația adresată transportatorului se formulează în termen de 3 ani de la data nașterii dreptului la despăgubiri sau compensații sau în alt termen prevăzut de reglementările internaționale incidente.
3.Pasagerul poate formula o acțiune în justiție pentru prejudicii cauzate în caz de deces sau vătămare a pasagerilor și întârzierea, deteriorarea sau pierderea bagajelor. Acțiunea în justiție trebuie introdusă în termen de doi ani de la data sosirii aeronavei sau de la data la care aeronava trebuia să sosească, potrivit Convenției de la Montreal. Același termen este incident și pentru prejudiciile cauzate ca urmare a refuzului la îmbarcare, întârzierea sau anularea zborului în cazurile în care nu sunt incidente prevederile Regulamentul (CE) nr. 261/2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91.
Pasagerul care nu a formulat o reclamaţie privind bagaje deteriorate/predate cu întârziere/pierdute, în conformitate cu prevederile contractului de transport, potrivit Convenției de la Montreal sau, după caz, Regulamentului (CE) nr. 889/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 mai 2002 de modificare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2027/97 privind răspunderea operatorilor de transport aerian în caz de accidente, nu va putea întreprinde o acțiune în justiție împotriva transportatorului.
4. Pasagerul poate formula acțiune în justiție pentru prejudiciile cauzate ca urmare a refuzului la îmbarcare, întârzierea sau anularea zborului, potrivit Regulamentul (CE) nr. 261/2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, în termenul prevăzut de normele fiecărui statul membru în materia prescripției extinctive.