Utilizarea sistemului de rezervare online al Companiei TAROM implică cunoaşterea şi acceptarea termenilor şi condiţiilor de utilizare.
TERMENI ŞI CONDIŢII PENTRU REZERVĂRILE ONLINE
Utilizarea sistemului de rezervare online al Companiei TAROM implică cunoaşterea şi acceptarea termenilor şi condiţiilor de utilizare prezentate mai jos. Acestea fac parte integranta din „Termenii şi condiţiile generale de călătorie”. Acceptarea condiţiilor de rezervare online implică acceptarea termenilor şi condiţiilor generale de călătorie.
MODIFICAREA TERMENILOR
TAROM îşi rezervă dreptul de a schimba oricând aceşti termeni. Utilizatorul are obligaţia să revadă cu regularitate termenii şi condiţiile. Folosirea site-ului implică acceptarea tuturor termenilor şi condiţiilor.
CONTACT
Un număr de telefon şi o adresă de e-mail validă sunt necesare pentru a garanta rezervarea dumneavoastră.
CARDURI ACCEPTATE
În cazul în care alegeţi să efectuaţi plata online, puteţi să folosiţi un card de credit/debit validă (Visa, Visa Electron, American Express, MasterCard). Puteţi, de asemenea, doar să blocați tariful cu time to think și să plătiți în 48 de ore de la finalizarea rezervării.
IMPORTANT!!!
Autorizarea plății se face printr-un procesator extern și TAROM nu este responsabilă de utilizarea unor carduri de credit/debit care nu sunt valide sau de utilizarea incorectă a cardurilor de credit/debit. În cazul în care plata online nu a fost confirmată, vă rugăm să vă adresați băncii emitente a cardului de credit/debit.
METODE DE LIVRARE A BILETULUI
Biletul se emite automat după finalizarea plății şi este transmis prin e-mail la adresa menţionată la momentul rezervării. De asemenea, și un e-mail de confirmare a rezervării va fi trimis în momentul finalizării rezervării.
În cazul plății la agenţie sau prin link de plată trimis de agenții sau call center, biletul electronic va fi emis numai după efectuarea plăţii.
TARIFE
Toate tarifele (restricţionate şi nerestricţionate) sunt aplicabile pentru transportul de la aeroportul de plecare până la cel de destinaţie conform rutei indicate de transportator şi includ taxele. Preţurile afişate pot varia în funcţie de cursul de schimb si modificarea taxelor de aeroport. Reduceri la tarife se aplică la infant și copil.
Declararea incorectă a vârstei duce la anularea rezervării. Vă rugăm să reţineţi că, în cazul în care optaţi pentru „Lowest fare”, biletul este supus, de regulă, unor restricţii (impunerea unei durate maxime/ minime a călătoriei, plata unei taxe în cazul în care doriţi anularea sau modificarea biletului etc.).
MENIUL ŞI LOCUL ÎN AVION
Meniul ales şi locul preferat nu pot fi garantate. În cazul în care nu vă alegeți locul dorit, locurile pentru toţi pasagerii se selectează automat în funcţie de cel mai bun loc disponibil şi, dacă este posibil, cel mai apropiat de locul primului pasager.
ORARUL
Orarul TAROM este supus aprobărilor guvernamentale şi poate fi modificat fără un anunţ prealabil. Orele indicate pe site sau în mesajul de confirmare nu sunt garantate.
REZERVAREA
Rezervarea trebuie făcută cu cel putin 2 ore înaintea plecării pentru plata online cu card de credit/debit, dar nu cu mai mult de 361 de zile înainte.
Utilizatorul confirmă şi garantează ca are cel puțin 18 ani şi că posedă capacitatea legală şi mentală de a încheia un contract cu TAROM, contract supus prezentelor condiţii, precum şi că este capabil să utilizeze website-ul în conformitate cu prezentele condiţii. Utilizatorul nu poate permite altor persoane să facă rezervări în numele lui pe acest website.
Posibilitatea de a efectua rezervări este pusă la dispoziţia utilizatorului numai în scopul determinării disponibilităţii unor servicii de transport şi numai pentru a efectua rezervări în mod legitim. Utilizatorul nu va întreprinde rezervări în mod speculativ, false sau cu caracter fraudulos sau rezervări în anticiparea cererii. Utilizatorul este de acord ca serviciul de rezervări al acestui website să fie folosit numai în scopul efectuării de rezervări legitime pentru titularul contului şi pentru persoanele care îl însoţesc. Utilizatorul va fi responsabil pentru toate taxele, plăţile şi sumele ce rezultă din folosirea acestui website.
Selectarea gratuită a locului nu este posibilă în cazul anumitor bilete emise la tarife speciale, în cazul zborurilor operate de o altă companie aeriană în parteneriat cu TAROM.
Locurile aflate în vecinătatea ieșirilor de urgență nu pot fi selectate decât de către persoanele apte care au vârsta peste 18 ani. TAROM îşi rezervă dreptul de a modifica locul atribuit, chiar și după îmbarcarea în aeronavă, din motive operaţionale, de siguranţă sau de securitate a zborului.
TAROM nu este responsabilă pentru introducerea greşită a datelor de către utilizator şi generarea de rezervări cu date greşite, inclusiv prin folosirea butoanelor ‘back și ‘forward’ din browser.
TAROM îşi rezervă dreptul de a anula imediat şi fără notificare orice rezervare asupra cărei planează suspiciune de fraudă sau care este generată prin utilizarea abuzivă a motorului de rezervări online.
IMPORTANT:
Ca urmare a intrării in vigoare a Legii nr. 248/20.07.2005, publicată in Monitorul Oficial nr. 682/29.07.2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinatate, începând cu data de 29 ianuarie 2006, data intrării în vigoare, cetăţenii români cu vârstă sub 18 ani nu mai pot călători în străinătate neînsoţiţi.
Pentru a călători este necesar să fie însoţiţi obligatoriu de una din următoarele persoane:
- unul din părinţi aflat în posesia declaraţiei celuilalt părinte, declaraţie autentificată de către notar, din care să rezulte acordul acestuia cu privire la efectuarea călătoriei;
- un adult aflat în posesia cazierului judiciar şi a declaraţiei autentificate din partea ambilor părinţi din care să rezulte acordul acestora cu privire la efectuarea călătoriei.
PLATA
Biletul rezervat pe site-ul www.tarom.ro poate fi achitat la momentul rezervării, utilizand un card de credit/debit sau într-un interval de 48 de ore de la momentul rezervării, dacă s-a optat pentru opțiunea time to think (punerea rezervării în așteptare pentru 48 de ore).
În cazul opțiunii de plată online utilizând un card de credit/debit Visa, Visa Electron, American Express, MasterCard, suma integrală se va deduce din contul dumneavoastră.
Pentru cardurile emise în alte valute decât euro, posesorii cardurilor vor suporta comisioanele percepute de băncile emitente, precum și orice diferență rezultată de schimbul valutar efectuat, de asemenea, de banca emitentă, Compania TAROM neavând cunoștință sau control despre cursurile de schimb utilizate de bancile emitente.
În cazul plății offline, confirmarea sumei de plată generată automat de sistem este valabilă în cazul efectuării plății și emiterii biletului în EUR. în cazul în care pasagerul solicită plata offline în altă monedă decât EUR, suma ce va fi plătită se obține prin retarifarea rezervării în moneda de plată dorită, la data efectuării rezervării online, cu eventuale rotunjiri de schimb valutar aplicate de sistem.
Toate tarifele, taxele, suprataxele (taxe de aeroport, combustibil, etc.) vor fi convertite in moneda de plată – EUR sau RON (dacă este cazul), prin rotunjirea în sus a sumelor aferente la următoarea unitate valutară, în concordanță cu regulile IATA – Asociația Internațională a Transportului Aerian.
ANULAREA ŞI MODIFICAREA REZERVĂRII
Puteți modifica rezervarea online, din Rezervarea mea, prin call center sau în orice agenție TAROM.
Pentru a anula o rezervare, contactaţi agenţia emitentă sau dacă ați rezervat online, vă rugăm să contactați call center-ul. În cazul rambursării unei plăţi efectuate online cu card de debit sau credit, banii vor fi returnaţi numai în contul cadrului folosit pentru rezervare în conformitate cu condițiile tarifare acceptate la momentul rezervării.
TIMPUL
Toate orele de plecare şi sosire corespund timpului local.
ASIGURAREA CONFIDENŢIALITĂŢII INFORMAŢIILOR
Persoanele care vizitează acest website nu sunt obligate să furnizeze nici o informaţie personală. Totuşi, pentru a vă oferi serviciile noastre, avem nevoie de unele informaţii personale ca numele, data naşterii, numărul de telefon, adresa de e-mail, preferinţele dumneavoastră etc. TAROM foloseşte aceste date numai în scopuri operaţionale şi statistice.
Natura obligatorie sau opţională a informaţiilor personale este indicată la momentul completării rezervării dumneavoastră. Refuzul de a furniza datele personale obligatorii implică nerealizarea sau refuzul accesului la serviciul care s-a cerut. Informaţiile privind cardul dumneavoastră de credit şi datele dumneavoastră personale sunt transmise criptat utilizând protocolul SSL ( Secure Socket Layer) pe 256 de biţi.
CONDIȚII PENTRU SERVICII ADIȚIONALE
Condițiile aplicabile serviciilor adiționale oferite de TAROM
Condițiile pentru serviciul “TIMP DE GÂNDIRE”
Cu Timp de Gândire, puteți selecta o opțiune de zbor prin blocarea tarifului timp de 48 de ore de la momentul rezervarii. Asigurați-vă că citiți condițiile.
1. Aplicare
1.1. În timpul unei rezervări online, se poate achiziționa “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT) pentru zborul selectat, iar rezervarea este păstrată pentru 48 de ore de la momentul rezervării.
1.2. În timpul perioadei “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT), se va păstra tariful din momentul rezervării, inclusiv condițiile tarifare.
1.3. Tariful pentru serviciul “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT) se percepe înainte de emiterea biletului și se plătește în plus față de prețul biletului.
1.4. După achiziționarea serviciului “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT), confirmarea rezervării, cu ora până la care se poate efectua plata va fi trimis la adresa de e-mail care a fost furnizată în informațiile de contact din fluxul de rezervare online. Rezervarea este „în așteptare”, iar pentru a vă confirma rezervarea, urmați linkul din e-mail și efectuați plata online.
1.5. Odată ce a expirat perioada “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT) și biletul nu a fost plătit în acest interval, rezervarea va fi anulată automat.
1.6. Reducerea pentru copii nu se aplică pentru serviciul “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT), de asemenea, infantii (copii sub doi ani) sunt scutiți de plata acestei opțiuni.
1.7. “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT) este disponibil doar pentru zborurile comercializate și operate de TAROM.
2. Rambursare
2.1. Opțiunea “Timp de Gândire” (Time to Think-TTT) nu este rambursabilă. Opțiunea este strict personală și netransferabilă.
Condițiile pentru serviciul “MENIURI LA BORD”
Pe toate zborurile sale regulate, TAROM oferă opțiunea de a comanda în avans meniul preferat dintr-o selecție variată.
1. Aplicare
1.1. Pasagerii cu un bilet la cabina Business beneficiază de un serviciu special de catering inclus și de o selecție de băuturi premium și pot selecta în avans meniul preferat, fără consturi suplimentare.
1.2. Pasagerii cu bilete la clasa Economy au posibilitatea de a comanda și selecta în avans meniul preferat, contra-cost.
1.3. Prin selectarea unui meniu, declarați că toate informațiile furnizate de dvs. sunt corecte și că rezervarea este facută pentru dvs. sau pentru o altă persoană în numele căreia aveți dreptul să acționati și care îndeplinește, de asemenea, cerințele.
1.4. Opțiunea dorită poate fi selectată atât în timpul procesului de rezervare, cât și după ce rezervarea a fost finalizată, fie prin MMB – Rezervarea Mea, fie prin intermediul Call Center sau prin intermediul unei alte agenții TAROM sau al unei agenții de turism, cu cel mult 24 de ore înainte de ora de plecare a zborului rezervat.
1.5. Meniurile calde sunt disponibile pe zborurile cu durata mai mare de 70 de minute, operate cu orice tip de aeronavă, cu excepția ATR.
1.6. O listă de ingrediente pentru fiecare meniu este furnizată cu cea mai mare atenție. Cu toate acestea, TAROM nu este responsabil pentru nicio consecință rezultată din intoleranța sau alergiile la orice ingredient alimentar.
1.7. Fotografiile prezentate sunt doar în scop ilustrativ, aspectul alimentelor poate fi diferit de cel din imagine.
1.8. TAROM își rezervă dreptul de a face modificări în funcție de tipul de aeronavă sau de alți factori.
1.9. Reducerea pentru copii nu se aplică pentru serviciul “Meniuri la Bord”.
1.10. Meniurile sunt disponibile numai pe zborurile operate de TAROM.
2. Rambursare
2.1. Serviciului “Meniuri la Bord” nu este rambursabil.
Dacă schimbați în mod voluntar data zborului sau ruta, veți putea selecta același meniu pe care l-ați cumpărat anterior fără a plăti suplimentar, dacă este disponibil același meniu.
Dacă doriți să precomandați un alt meniu decât cel achiziționat anterior și prețul este mai mare, se va percepe diferența de tarif, iar dacă noul preț este mai mic, diferența nu va fi rambursată.
Aceste modificări nu pot fi procesate online, va trebui să contactați orice agenție TAROM sau agenția dumneavoastră de turism.
2.2. Nu se va acorda nicio rambursare pentru meniul comandat în avans, nici dacă sunteți promovat la cabina Business, involuntar (în cazul unei suprarezervări in cabina Economy) sau voluntar prin perceperea taxei de upgrade la aeroport pe un EMD, iar meniul va fi livrat la bord, indiferent dacă primiți sau nu și un meniu Business gratuit.
2.3. Acest serviciu este rambursabil în următoarele 2 situații:
2.3.1. Compania nu vă poate furniza meniul plătit, din motive tehnice, operaționale, din cauza unor schimbări de aeronavă, a suprarezervării, rerutarii involuntare pe o altă companie aeriană sau din orice alte motive care nu au fost determinate/generate de dvs.
2.3.2. Solicitați o reemitere voluntară a biletului la un tarif de la clasa business (unde meniurile sunt gratuite), iar tranzacția de reemitere este efectuată cu mai mult de 8 ore înainte de ora programată a zborului respectiv (caz în care cuponul EMD pentru acel zbor poate fi rambursat).
Condițiile pentru serviciul “REZERVAREA LOCULUI ÎN AVANS”
Puteți rezerva locuri în avans (Standard sau Preferential) pe toate zborurile comercializate și operate de TAROM în următoarele condiții:
– Selecția locurilor este condiționată de disponibilitatea la momentul solicitării; este posibil ca unele locuri să nu fie oferite pentru selectie din motive operaționale și de siguranță;
– Rezervarea locului în avans este disponibilă cu 48 de ore înainte de plecare, atat la achiziționarea biletului, cât și după aceasta, fie prin MMB – “Rezervarea Mea”, fie prin intermediul Call Center sau prin intermediul unei alte agenții TAROM sau al unei agenții de turism.
1. Aplicare
1.1. “Rezervarea locului în avans” este optiunea de a alege un loc cu o anumită caracteristică (culoar, fereastră sau scaun din mijloc, loc cu spațiu suplimentar pentru picioare sau un loc la ieșirea de urgență), fie contra cost, fie gratuit, in functie de tariful achizitionat.
1.2. TAROM depune toate eforturile pentru a onora rezervarea în avans a locului cumparat, dar nu poate garanta un loc cu un anumit numar, chiar dacă rezervarea dvs. este confirmată pentru acel loc, ci garanteaza numai pentru caracteristica selectată (fereastră, culoar, ieșire de urgență sau spațiu suplimentar pentru picioare).
1.3. TAROM își rezervă dreptul de a atribui sau de a realoca locurile în orice moment, chiar și după îmbarcarea în aeronavă, din motive operaționale, de siguranță sau de securitate.
1.4. „Loc preferențial” înseamnă un loc la clasa Economy, avand caracteristica de loc cu spațiu suplimentar pentru picioare sau la ieșirea de urgență; locul avand caracteristica de spațiu suplimentar pentru picioare nu oferă întotdeauna un plus de confort, aceasta caracteristica poate include locuri obișnuite, care sunt cele mai solicitate pentru rezervare.
1.5. „Loc standard” înseamnă un loc obișnuit la clasa Economy, avand caracteristica de loc la fereastra sau la coridor, care poate fi rezervat in avans, cu 48 de ore înainte de plecare, fie contra cost, fie gratuit, in functie de tariful achizitionat.
1.6. Reducerea pentru copii nu se aplică pentru serviciul “Rezervarea locului în avans”.
1.7. Pasagerii care călătoresc cu copii sau infanti, în cazul în care nu aleg locuri in avans și nu se înregistrează online, vor beneficia, în funcție de disponibilitate, de o alocare grupată a locurilor, care se va face înainte de deschiderea formalităților de înregistrare la aeroport.
1.8. Pasagerii care călătoresc în scaune cu rotile sau cu membre în ghips, minorii neînsoțiți, pasagerii cu deficiențe de vedere sau de auz, pasagerii care călătoresc cu un instrument muzical sau cu un câine de asistență (câine ghid), sau cei care au cumpărat un loc suplimentar pentru confort, pasagerii care călătoresc pe targă sau cu oxigen vor beneficia de rezervarea gratuita a locului in avans, indiferent de tariful achiziționat, cu condiția să informeze agentul de voiaj că se încadrează în categoria de mai sus si se recomanda ca rezervarea locului să fie făcută în același timp cu emiterea biletului.
1.9. Atunci când alegeți un loc situat la ieșirea de urgență, trebuie să îndepliniți toate criteriile de eligibilitate:
– Să aveți peste 18 ani;
– Să fiți apt din punct de vedere fizic și psihic, astfel încât să puteti ajuta la o evacuare rapidă a aeronavei în caz de urgență;
– Să nu fiți pasager cu dizabilități sau cu mobilitate redusă;
– Să nu fiți însărcinata;
– Să nu utilizați oxigen, nici din aparatele respiratorii proprii, nici din cel furnizat de companie;
– Sa nu fiți supraponderal (cu necesitatea de a avea o extensie a centurii de siguranță);
– Sa nu călătoriți cu animale în cabină sau cu SVAN (Câini de asistență );
– Sa nu călătoriți cu infanti sau copii;
– Sa nu fiți minor neînsoțit;
– Sa nu fi solicitat EXST (scaun suplimentar pentru confort) sau sa nu calatoriti cu un instrument muzical;
– Să fiți capabil să înțelegeți instrucțiunile oferite de echipaj în limba română sau engleză;
2. Rambursare
2.1. Serviciul “Rezervarea locului în avans” nu este rambursabil.
Dacă schimbați în mod voluntar data zborului sau ruta, veți putea selecta aceeasi caracteristică de loc (culoar, fereastră sau scaun din mijloc, scaun cu spațiu suplimentar pentru picioare sau un loc la ieșirea de urgență) pe care ati cumpărat-o anterior, fără a plăti suplimentar, dacă este disponibila aceeasi caracteristică.
Dacă doriți să rezervați o altă caracteristică decât cea achiziționată anterior și prețul este mai mare, se va percepe diferența de tarif, iar dacă noul preț este mai mic, diferența nu va fi rambursată.
Aceste modificări nu pot fi procesate online, va trebui să contactați orice agenție TAROM sau agenția dumneavoastră de turism.
2.2. Nu se va acorda nicio rambursare pentru locul achizitionat în avans, nici dacă sunteți promovat la cabina Business, involuntar (în cazul unei suprarezervări in cabina Economy) sau voluntar prin perceperea taxei de upgrade la aeroport pe un EMD.
2.3. Nu se va acorda nicio rambursare pentru locul cumpărat în avans, dacă nu îndepliniți condițiile de eligibilitate pentru locurile situate la ieșirea de urgență, specificate mai sus (pct. 1.9.), caz în care locul va fi schimbat cu un altul pentru care sunteți eligibil.
2.4. Acest serviciu este rambursabil numai în următoarele 2 situații:
2.4.1 Compania nu vă poate oferi un loc cu aceeasi caracteristică pentru care ați plătit (culoar, fereastră sau loc la mijloc, loc cu spațiu suplimentar pentru picioare sau un loc la ieșirea de urgență), din motive tehnice, operaționale, de siguranță, de securitate, de schimbare a aeronavei sau de schimbare a configurației, de suprarezervare, de rerutare involuntară pe o altă companie aeriana sau din orice alte motive care nu au fost determinate/generate de dvs.
2.4.2. Solicitați o reemitere voluntară a biletului la un tarif pentru care locurile nu sunt taxabile.